Cozonaci facuti in casa


Cu dedicatie pentru bucataria inca in constructie a prietenei mele, Dana.

M-am hotarat sa fac pentru prima oara cozonaci acasa la mine. Mare nebunie. Toata lumea spune ca va fi ceva gen "mult zgomot pentru nimic". Pentru mine insa va fi foarte distractiv si relaxant, indiferent de rezultat.

Imi dau insa seama cat de mult "timp semnificativ" ne petrecem in bucatarie si cat de multa importanta ar trebui sa dam acestui loc special din casa noastra. Am prins din zbor (sau din experienta mea personala si profesionala) cateva idei geniale care au intotdeauna efecte imediate si pozitive.
Mie imi plac bucatariile deschise la culoare, in general. Bineinteles, in stil clasic. Parerea mea e ca nu are nimeni cum sa dea gres cu un model traditional de bucatarie, pentru ca are doua calitati foarte importante: nu se demodeaza si aduce o atmosfera foarte familiara si calda. Ambele bucatarii de mai sus mai au o calitate: sunt foarte elegante si fine deoarece culoarea peretilor este aceeasi sau aproape aceeasi cu finisajul bucatariei.Tip: functioneaza foarte bine si pentru culori mai inchise.
Cand culorile sunt mai stridente insa prefer un contrast. Mai sus e o bucatarie superba de la un furnizor italian care e finisata cu lac rosu cardinal. Mi se pare superba. Trebuie totusi o mana de designer ca sa existe o coordonare buna, atunci cand se folosesc asemenea culori. E pur si simplu mai "safe"...
De la culoare la detalii care fac deliciul acestei lumi private...in primul rand, as prefera ca ea sa nu mai fie atat de "separata" de restul casei ci sa comunice ( in acest caz ar trebui sa existe obligatoriu o bucatarie de serviciu pentru gatitul de zi cu zi). Ar putea arata ca o extindere a livingului, ca mai sus. In imaginea de mai sus mi se pare foarte frumoasa si ideea cu separatoare vizuale din draperii cu sinele ascunse in scafe decorative. Imi place foarte mult si masa cu top-ul de mozaic. Imaginati-va ce top s-ar putea face cu colectiile de la Sicis. Mmmm...
Si daca vorbim de top-uri, trebuie sa postez aceasta imagine de la Clive Christian in care, pe langa reteta de baza de ton pe ton (bucatarie /pereti) apare contrastul excelent cu topul din lemn masiv profilat. De remarcat si culoarea de contrast din candelabre care ajuta la inviorarea atmosferei. Poate fi orice culoare cu personalitate, albastru verde, portocaliu, si arata chiar foarte bine daca intreg candelabrul este colorat in aceasta culoare contrast, mai ales daca este cu cristale sau un Murano original.

Aceeasi idee de candelabru mai sus , la Asnaghi, un stil mai incarcat, neo-eclectic, dar foarte frumos dupa parerea mea. Frumusetea sta si aici in faptul ca nu s-au scos in evidenta cu alte culori peretii sau sculpturile incarcate de pe usile mobilierului.
Si bonsaii sunt o idee buna...
La fel, cred ca prefer de cele mai multe ori ca mobila de bucatarie sa arate la fel sau sa se coordoneze foarte bine cu mobila din living.
Cred ca si draperiile si perdelele din bucataria principala ar trebui studiate in general mai mult. Chiar daca se curata mai greu, mantovanele si draperiile cu croieli clasice dau foarte bine, mult mai bine decat niste storuri functionale dar simpliste. Poate chiar si in bucatarii mai moderne...
Mai sus reteta clasica, ton pe ton ajutata de un parchet modular, cu o culoare foarte calda. Desi bucataria si peretii sunt albi, pardoseala aduce multa multa caldura si intimitate... de remarcat insula centrala din lemn albit, foarte rustica. Pe ea se pot face cu succes multi cozonaci :)
Insulele sunt foarte utile la gatit, mai ales cele cu dulapuri si sertare incorporate, si bineinteles ca e si mai bine daca se trage si apa pentru o chiuveta incorporata. Ce mi-a placut mult la imaginea de mai sus este tavanul casetat si contrastul de galben cu negru. Iar bucataria Opera de la Aster e foarte reusita, cam in orice finisaj.
Accesorii importante: un tablou clasic, superb, cu fructe, scene campenesti sau de vanatoare. 
Alte accesorii: perdele si draperii cat mai frumoase si mai elegante. Mai ales daca bucataria are alura de mobilier de living.
Bucataria de mai sus e fotografiata in showroom-ul Asnaghi si e conceputa pentru spatii generoase; mi-o imaginez si pe un finisaj de nuc antichizat, cu detalii aurite foarte fine si draperii grele de catifea de culoarea vinului...
Tusa finala, mai ales pentru iarna, covoarele. Neaparat tesute manual, sunt inexistenti furnizori buni de asa ceva la noi, dar se pot achizitiona din diverse calatorii, si dispune ca un fel de aalbum de amintiri personale...pe jos. Aduc multa eleganta, chiar daca nu sunt cele mai scumpe covoare, pot fi niste simple nomade sau pakistaneze. Preferatele mele pentru bucatarie ar fi cele de Afghanistan.

Si, pentru final, imi doresc mult succes la cozonaci. Ma pregatesc psihologic pana vineri!

P.S. Vrea cineva reteta? Am o reteta geniala de cozonaci basarabeni de la o prietena din Chisinau.

Fotografiile sunt preluate de la furnizorii proprii si de pe www.salon.ru si www.cotedetexas.blogspot.com, le multumesc tuturor.

Comentarii

Postări populare