Chandeliers II

CHANDELIERS II
Selectie pentru o diva ipotetica
Cu dedicatie pentru diva mea preferata, Aura Cercel.

Vreau neparat sa scriu despre designer-ul italian Samuele Mazza si despre creatiile lui pline de charm. Toate piesele create de el sunt parca realizate dupa un cod secret, stiut numai de el, care odata pus in opera dau tuturor interioarelor o viata noua, ca o trecere nesemnalizata intr-o alta dimensiune paralela, intr-o lume gotica renascuta azi.
Candelabrul din imagine este alcatuit din nenumarate linguri de inox cromate, dispuse in asa fel incat sa se piarda identitatea obiectului in imaginea de ansamblu a unui candelabru de factura eclectica, potrivit in dormitorul oricarei dive a zilelor noastre. (www.ipe.it)


Tot de la Samule Mazza vine si creatia de mai sus, care pare la prima vedere o multime de baloane de sapun jucause, surprinse doar pentru o clipa in forma unui candelabru de sala de bal. Mie personal imi da impresia ca in orice moment forta stranie care le tine impreuna s-ar putea risipi si ca bulele si-ar putea lua zborul prin camera in care le-am vazut. (Ambele candelabre fac parte din colectia Visionnaire de la IPE Cavalli).


La Beby (www.bebygroup.com) , in colectia Mystique, gasim candelabrele, aplicele si lampadarele de mai sus din sticla rosie si cu abajururi de organza purpurie cu irizatii albastre, care creaza o atmosfera senzuala, specifica unui budoar de curtezana neo-clasica. Very iresistible...
Daca urmarim firul variatiunilor pe aceeasi tema, putem intra in limbajul neo-romantic , creind o scena care pare preluata din filme ca „Twilight” sau „Vampire Diary”. Design-ul „all black” e luminat crepuscular de un candelabru Golden Rose in sticla de culoarea ambrei si cu abajururi ca o spuma de sampanie. Atat de clasic incat devine socant de modern.

Tot de la Beby, Garden Party schimba nota grava, cu una vesela si seducatoare, potrivita in camera de conversatie a unei Madame de Pompadour "care se imbraca de la Prada"...

Abia-sesizat si filiform, ca o panza de paianjen fantastic cu roua inca pe ea. Candelabrul de la Noir e de dimensiuni enorme, dar e o prezenta foarte fina in orice incapere. Se poate vizita site-ul www.noir-italia.com in cautarea de alte piese de mobilier si corpuri de iluminat cu design glam (pentru care sunt dealer, bineinteles).
Un alt producator din Italia care imi place mult este Voltolina. Raportul calitate/design/pret este ideal si pastreaza cu succes o colectie clasica inspirata de candelabrele cu cristale de Bohemia. Candelabrul de mai sus este o varianta cu culorile modificate a modelului Dream de mai jos (www.voltolina.com) .

 Pentru o diva moderna cred ca mi-ar placea acelasi Dream complet in sticla fumurie. Nu?

Altii insa s-au jucat cu nuante de amethist. Not bad, desi deja migreaza catre varsta adolescentei, daca nu chiar mai jos, spre copilarie. O combinatie pentru o Shirley Temple, intr-un dormitor de fetita cu pat cu baldachin de tulle violet...

Revenind cu picioarele pe pamant,(sau cu candelabrul pe tavan :)), vreau sa inchei cu un model cu care nu am dat gres niciodata, San Marco tot de la Voltolina, in sticla de murano (transparenta sau de culoarea ambrei). Mi se pare ca merge in orice spatiu ca accent glam, de la living pana la baie. Mai ales ca in bucatarie si baie trebuiesc dispuse piese usor de intretinut.
Daca e prea mult pentru o baie ca si corp de iluminat...maybe. Dar eu raman la parerea mea. Nimic nu schimba in bine un interior ca un candelabru cu linie clasica. Oricat de minimalist ar fi interiorul respectiv.
Vreau sa exclud din categoria liniei clasice candelabrele tip "do-it-yourself" din plastic sau alte materiale...
Deasemenea, vreau sa exclud si inovatiile de tip "forma fara fond" cum e cea de mai jos. (Preluata de pe  http://furnish.co.uk/items/206218-smoke-ghost-shade-chandelier-pendant)
Un candelabru are scopul de a lumina un spatiu si de a imbogati calitatea luminii prin filtrarea sau refractia ei in materiale nobile (cristal, sticla fuzionata sau suflata, organza etc.). De ce as inconjura un candelabru de cristal in policarbonat fumuriu? Nu e mai simplu sau mai ieftin sa imi pun niste ochelari de soare in casa :))) ?
Ultima, dar nu cea de pe urma varianta de evitat in locuinte este cea a interpretarilor, atunci cand le detectam cu "bunul nostru simt"ca too-much. De exemplu:
Un corp de iluminat care, dupa parerea mea nu are ce cauta intr-o casa.(preluat de pe  http://homeklondike.com/2010/03/14/interior-design-chandelier-by-robert-kaindl/)
Sau:
Un fel de "mult zgomot pentru nimic".
Toate ideile de mai sus si-ar gasi si ele locul lor, intr-o gama larga de functiuni contract gen hoteluri, cluburi, restaurante, sali de evenimente. Dar parerea mea e ca, pentru o stare de bine in casa, lucrurile trebuiesc potolite putin, si deasemenea trebuie renunta la epatarea de genul üite ce a mai aparut" in favoarea lui "nu o sa ma despart de obiectul asta niciodata".
As vrea sa stiu si parerea altora despre asta.

Pentru o diva adevarata (si retro) nimic nu rezolva insa problema ca o piesa originala de la Baccarat. Am vazut-o pusa in opera in lobby-ul din hotelul Plaza - New York si am tras concluzia ca la candelabre "less is definitely not more".

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare