Rococo

Inca o provocare pentru iubitorii de lux, oare cat de departe poti sa mergi atunci cand iubesti stilul clasic (in cazul de fata, e vorba de rococo) in asa fel incat totusi sa nu fii anacronic?
Din nou, nu as vrea sa comentez foarte mult si as vrea sa aud si opinia „consumatorilor de lux” de la noi.
Acelsi arhitect care s-a ocupat de resedinta (palatul!) din postarea mea cea mai de succes „Shocking Russia”, a mai publicat prin  intermediul unei reviste de renume ( Salon ) amenajarea unui apartament situat tot in St. Petersburg, de data aceasta tot un palat dar in miniatura. Arhitectul se numeste Igor Gremickij si declara ca optiunea pentru Rococo apartine clientilor lui, care au comandat anterior mobilierul la o selectie dintre cei mai buni furnizori din Italia.
Planul este grupat pe zone – aripi de cladire J, exact ca in vremurile de demult care au nascut stilul de care vorbim. Ca o parere personala, arhitectul a fost foarte riguros cu detaliile in reproducerea elementelor Rococo, incepand cu planul, continuand cu modelele de ipsoserie produse la un inalt nivel de finete (noi nu avem in tara producatori care sa execute asa ceva); pana si gama de culori este reprodusa cu fidelitate, alb mult, auriu, combinatia cu culori puternice si senine cum ar fi albastrul regal si culoarea piersicii, turcoaz, rosu si trandafiriu, toate iubite in acel secol.

Deviez putin de la subiect cu parerea mea personala, cine iubeste amenajarile in stil clasic trebuie sa aiba curaj si sa foloseasca multe culori tari si contraste. Contrar asteptarilor mele, multe interioare de inspiratie clasica realizate in ziua de azi la noi se pierd intr-o cromatica crem-maron, neinteresanta si terna, in vreme ce modelele lor, palatele de odinioara aveau camere intregi tapetate in matasuri gelben-crom, rosu-corai sau verde-china; culorile erau scumpe si erau accesoriul clasei foarte bogate, si de aceea erau folosite si etalate cu mult fast.
Revenind la apartamentul in discutie, sunt cateva efecte care merita remarcate: tavanul este inaltat prin pictura cu efect de trompe l-oeil, oglinzile sunt folosite cu inteligenta si maresc spatiile, picturile de pe pereti creeaza impresia ca esti inconjurat de ferestrele unui palat adevarat, cu vedere spre un parc ipotetic, manopera de executie a drapajelor este exceptionala la toate ferestrele...
Mie personal mi-a placut cel mai mult ideea cu patul matrimonial cu baldachin asezat in fata ferestrelor, intreaga compozitie mi se pare interesanta, si mi-ar placea sa am ocazia sa o folosesc in interioarele mele.
Astept si pererile altora legate de aceasta amenajare, pe care am discutat-o deja cu prieteni si clienti, cu cele mai surprinzatoare raspunsuri...
Informatii si fotografii preluate de pe www.salon.ru .

Comentarii

  1. clasicul non tramonta mai

    RăspundețiȘtergere
  2. ...da, o investitie foarte buna, intotdeauna :)

    RăspundețiȘtergere
  3. ma intereseaza stofele brodate.am un sentimend de dependentza absoluta cind le vad. ma intereseaza cele mai bune firme.locuiesc in elvetia

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur ca impartasiti pasiunea mea pentru broderii si pentru lucrul executat de mana omului :)
    Ca sa va pot da un raspuns corect, ma intereseaza foarte mult suportul broderiei pe care il preferati (catifea, matase etc) si tipul de fir ( matase, metalic, aur/argint, cu decoratiuni tip perle/paiete sau nu...)

    Astept cu interes detalii sau imagini cu ce va place pe mailul meu: sanfloriancollection@yahoo.com

    Un decembrie frumos va doresc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma bucur ca impartasiti pasiunea mea pentru broderii si pentru lucrul executat de mana omului :)
    Ca sa va pot da un raspuns corect, ma intereseaza foarte mult suportul broderiei pe care il preferati (catifea, matase etc) si tipul de fir ( matase, metalic, aur/argint, cu decoratiuni tip perle/paiete sau nu...)

    Astept cu interes detalii sau imagini cu ce va place pe mailul meu: sanfloriancollection@yahoo.com

    Un decembrie frumos va doresc!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare