Horti - couture !


Am gasit cuvantul din titlu intr-un news letter recent al magazinului Harrods si mi s-a parut ca reflecta minunat starea de spirit in care ma complac, primavara cu rabufniri adolescentine de afara si cautarile mele de finisaje si detalii pentru cele mai emotionante amenajari interioare. Iata ce am admirat, pe aceasta tema (nestiind cu care sa incep, am ales-o pe cea mai razvratita compozitie florala, supradimensionata si febrila , tapetul Phoebe de la Zoffany, o conspiratie a bujorilor ):
Tot de la Zoffany mi-a placut tapetul Jasmine, o increngatura de mladite gratioase pe un treiaj de bambus. Numai bun pentru a stimula creativitatea, dar suficient de structurat pentru orice camera. In cazul meu, il vad intr-o baie de musafiri, poate pentru ca am citit pe caracteristici ca e lavabil, si combinat cu parfumul de interior de iasomie de la Zara Home, ar da o nota de ospitalitate si atentie la detalii de apreciat!
Pentru traditionalisti cred ca ar fi minunat tapetul Chinz, o combinatie de flori si pasari cu note etnice, vesela si racoritoare (tot Zoffany).
Influente orientale spendide sunt in desenul de tip Chinoiserie de la Arte, pe panoul Le Jardin du Palais D'Ete:
Pasarile sunt intotdeauna un detaliu superb pentru un model floral. Aduc multa prospetime si destind atmosfera. Sunbirds de la Osborne & Little (mai jos) mi se pare genul de desen pentru o camera de relaxare, si poate sa-ti dea sentimentul ca esti mereu in vacanta.
Daca e necesara o linie mai linistita, imi place mult Doves de la Lewis Wood, mai jos pe o nuanta de gris-perle, dar disponibil si pe alte nuante calme:
Si pentru a schimba atmosfera intr-una jucausa si simpatica, pentru o camera de fetita sau un dormitor senin, m-am indragostit de Perroquet de la Nina Campbell:
Despre pasari povesteste si tapetul de la Fornasetti, Birds, de data aceasta sunt inchise intr-o presupusa colivie si grupate sub forma unor panouri decorative cu o terminatie foarte chic la partea de sus:
Pentru putina distractie, putem finisa un asemenea design naturalist cu pasari cu o bordura spectaculoasa de la Cole & Son, in care la un moment dat trompe l'oeil e intrerupt de imaginea vie a unor pisicute la panda: Paddy & Louise!
Cole & Son are o selectie splendida de tapet pentru afficionados, am ales doua modele cu flori rosii pentru cei care isi doresc contrast (ca mine). Pentru locuita lor, unii isi doresc calmul ton pe ton. Pentru ceilalti, exista variante care functioneaza ca o cafea tare dimineata, de genul:
 Bourlie - Cole & Son
Fontainbleau - Cole & Son
Culorile sunt atat de echilibrate si de frumoase incat merg cu aproape orice tip de amenajare, fie ca accent retro intr-o linie minimalista, fie ca o completare opulenta pentru o linie clasica. Vorbind de opulenta, nu putem sa uitam superbele desene istorice de la Watts of Westminster. Mie imi place Marie Severine:
...si Oscar Blue:
Am ales variante cu albastru de la Watts, in scopul de a urmari tendinta anului, din pacate deloc noua, de a folosi aceasta culoare rece dar spectaculoasa in tonurile ei electrice.
Pentru a incheia in ton poetic, propun cateva fantezii pe tema horticola de la case renumite si care sunt printre favoritele mele:
Seraphina de la Designers Guild
Amazonia de la Gaston y Daniela - un deliciu vegetal care m-a furat in jocul lui suculent de fructe, fluturi, larve si frunze carnoase. 
May Fern de la Nina Campbell cu interpretarea spectaculoasa a unor frunze de palmier, disponibil si intr-o culoare verde intens. Holiday forever...

Am lasat pentru final paduricea tanara si proaspata din compozitia Lochwood de la Nina Campbell. Toata selectie e pe gustul meu, dar cred ca nimeni nu poate da gres cu imaginea de mai sus, mai ales daca e dispus sa renunte la ideea clasica de tapet si sa mearga pe o interpretare poetica a padurii din povestile copilariei.

Un 1 Mai vesel si plin de voie buna! Be enchanted!

Toate imaginile sunt preluate de pe www.fabricsandpapers.com, www.watts1874.co.uk si www.arte-international.com.

Comentarii

Postări populare