"There's Something In The Air..." - parfumuri de interior

O scurta trecere in revista a parfumurilor de interior, de la o mare iubitoare de parfumuri. Sa incerc si un clasament bazat pe ani si ani de folosinta si adulmecare?!?!? Nu stiu daca pot sa fiu obiectiva asa ca iata parerile mele strict subiective asupra betelor parfumate, cu trimitere la cateva arome similare din lumea de vis a esentelor si a memoriei: "Perfume is the most intense form of memory"- Paul Guerlain.


Fiecare locuinta are mirosul ei propriu, si am observat ca acesta este purtat si recreat in toate interioarele in care se muta rand pe rand aceeasi familie de-a lungul vietii. Interesant. Oricate esente as folosi in interiorul casei mele, de cate ori revin simt aceeasi aroma, ceva de vanilie, combinata cu lemn uscat, cu clatite calde, cu matase uda si ceai negru. Aroma asta le bate toate celelalte care se suprapun peste ea. Pentru toate celelalte, iata clasamentul meu personal.

1. Pe locul 1 pentru ca intruneste atat o persistenta indelungata cat si un design spectaculos al recipientelor de lichid, livrate bineinteles cu bete negre, preferatele mele pentru ca nu ies in evidenta in nici un interior si nu se pateaza cu culoarea parfumului, este Panpuri - Botany Ambiance Diffuser.


Mi-a placut la nebunie Distant Shores, un miros care imi evoca o vacanta exotica de mult uitata undeva la un hotel de lux din Costa Rica. O plaja cu nisip, ulei de masaj si mirosul valurilor sparte de un mal cuminte cu iguane si plante din alta lume. imi aminteste de Ilha do Mel de la Memo in combinatie cu ceva foarte fresh gen Dolce & Gabbana Blue. Mi se pare foarte sexy de intalnit intr-o baie matrimoniala, sau intr-o piscina interioara. Chiar si in dormitorul principal.

2. Pe locul 2 am o egalitate si am de ales intre doi castigatori. Primul, clar si emotionant, un parfum usor agresiv si cu note de tamaie imvaluite in trandafiri si fum, Fuoco de la Dr. Vranjes.
Imagini pentru dr vranjes fuoco
A fost multa vreme parfumul biroului meu, acum prefer o camera cu aer proaspat, dar oricand as putea reveni la aceasta alegere. Imi pare o combinatie reusita intre Cierge de Lune de la Aedes de Venustas si Besair du Dragon de la Cartier.

Al doilea parfum m-a uimit prin persistenta (mai mult de un an pentru un recipient de 150ml desi pe prezentarea de pe site sunt garantate doar 3-4 luni) si ar putea fi cu usurinta declarat parfumul statement al caminului meu, in lipsa celor de mai sus; este vorba de Cochine cu aroma Water Hyacinth & Lime Blossom. ; l-am gasit aici gata de achizitionat on-line pe Lucasa.

                                Water Hyacinth & Lime Blossom

Un parfum declarat racoros prin notele de lime, dar foarte placut si calm, amintindu-mi de parfumul bunicii mele dintr-o copilarie indepartata, Shalimar?, si de un parfum pe care il iubesc acum din cauza acelorasi amintiri, Danger de la Roja. Foarte putina vanilie va face foarte, foarte multe furori.

3. Al treilea in preferintele mele, o surpriza pe care o datorez unei persoane extrem de abila in vanzari, dataorita careia am decis sa incerc ceva nou desi nu aveam neaparata nevoie de o schimbare, este Orangery de la True Grace.

Imagini pentru true grace orangery
Sa fie de vina pasiunea mea mai veche pentru florile neroli, atat de puternica incat ma gandeam sa o numesc pe ipotetica mea fiica exact asa - Neroli - orice ar fi, parfumul curat, dulce-acrisor de flori de portocal combinat cu frunze suculente proaspat crestate si cu umiditate provenita din apa Mediteranei. O legatura in lumea parfumurilor ar fi demult disparutul si regretatul Chloe Eau de Fleurs Neroli in combinatie cu ceva extrem de "verde". Gazon proaspat tuns...poate.

Imi place de la ei si voi incerca Black Lily so Portobello Oud. Acesta din urma imi inspira un boutique de lux invaluit in misterul preturilor exorbitante pana la epuizare. Dulce epuizare.


4. Urmatoarele numere sunt cam toate la acelasi nivel ca si calitate si rezistenta. As fi nedreapta daca nu as incepe cu Locherber Milano de la care mi-a placut Linen Buds.
Un miros foarte fin de crema de bebelus combinata cu cele mai rafinate flori. Am simitit chiar si putina lavanda, lapte, trandafiri si ylang-ylang. Dar poate ca m-am inselat eu pentru ca la prima "mirosire" pare un miros extrem de simplu, in orice caz minunat de folosit in bai si camere de copii ( ma refer la copii fara alergii si sensibilitati), in camere de masaj si dressing-uri. Mi se pare cumva asemanator cu parfumul Her creat de Zadig&Voltaire. Delicios si curat in acelasi timp.

5. ...si de la capat cu prima mea experienta in lumea parfumurilor de interior de tip difuzor cu bete de bambus, ma refer la Millefiori, bineinteles, de la care inca astept o reeditare a inegalabilului Vanilla Flower ( nu, Vanilla & Wood nu e deloc acelasi lucru...) dar care m-au bucurat cu editia de anul acesta denumita Nero, o copie foarte reusita pentru interior a minunatului Chanel Noir.
Am pierdut sirul numerelor si vreau foarte mult sa reamintesc de o creatie de la Price's - Bamboo Orchid - care mi se pare foarte buna ca si persistenta, si foarte proaspata pentru orice incapere. La un pret care m-a motivat sa o testez cand am intalnit-o aruncata pe un raft langa casa de la Diverta, loc in care aparusem pentru achizitionarea unui produs de o cu totul alta natura - un ghiozdan pentru clasa I...
                                                          
Si nu pot incheia fara sa imi anunt urmatoare investitie in parfumuri de interior, bineinteles dupa o indelungata chibzuiala, pentru ca pretul este ridicat pentru a face o simpla testare. In general riscul la asemenea achizitii este sa te trezesti cu niste bete care pur si simplu nu miros decat jumatate de ora dupa ce le-ai instalat. De genul betelor de la Zara, sau a colectiei speciale de la Millefiori - Via Brera, care au ambele parfumuri superbe, dar cu sillage si persistenta reduse...

Deci "without further ado" voi incerca un parfum de vara cu mango brazilian si suculent, miere si flori de iasomie de la Castelbel - Portugalia. Are si un nume incitant - AMAZONIA - pana la urma am inceput si am terminat cu note exotice.


Nu pot compara acest parfum cu nici un parfum pe care il stiu, un miros pur de fructe exotice care mi-ar placea sa il am in dormitor. Multa lume are impresia ca betele nu ar trebui folosite in nici un dormitor, dar eu cred ca in camerele bine aerisite aduc o nota de relaxare eleganta si, apropos, miros mult mai bine dupa ce ai deschis geamurile jumatate de ora.

Cam atat despre "reed diffusers". Varietatea e foarte mare si calitatea difera foarte mult. Nu ma pot descurca fara ele. Dar daca ar trebui sa iau doar o exsenta pe o insula pustie, ar fi esenta de trandafiri. Din pacate nici o esenta de parfum de interior cu aroma de trandafiri nu m-a convins.

Imi miros deci trandafirii proaspat taiati din gradina.

Comentarii

Postări populare