Transparent...

...sau nu. Asta e intrebarea pe care o punem cand alegem cea mai frumoasa solutie de voilage pentru camerele unei locuinte. Bineinteles ca fiecare are optiunea lui. Cunosc chiar persoane care pur si simplu nu suporta perdele la ferestre. Majoritatea dintre noi insa nu concepem absenta lor. Spunem ca o casa nu e gata pana nu are montate perdelele. Ca ele imbogatesc si innobileaza interiorul , ca incalzesc atmosfera. Cu siguranta pe langa aceste aspecte emotionale, ne ofera intimitate si umbrire, si amortizeaza in parte efectul de ecou.


Am si eu preferintele mele cand e vorba de asa ceva. Imi plac tesaturile foarte usoare, cu tesatura cat mai delicata, cu o cadere nu foarte grea, imi plac tesaturile care nu formeaza neaparat falduri riguroase cat plutesc pana sa atinga pardoseala, si care reflecta lumina in texturi diferite.

Am cateva referinte care imi sunt cele mai dragi. Incep cu Castello del Barro care mi se pare cel mai interesant producator de voilage, pe care l-am intalnit la un targ de specialitate in cautarea celei mai fine tesaturi, care sa se asemene cu un borangic, si care sa aiba o sclipire extrem de discreta, dar totusi vizibila, pentru un proiect special. Am gasit Cherie, produsul lor cu care lucram de cativa ani in cele mai reusite interioare, si care nu ne-a dezamegit niciodata.



Cu o textura atat de ofertanta, cei de la aceasta fabrica au realizat si panouri ready-made de o frumusete greu de egalat:



In lumea perdelelor fine, cele unis castiga intotdeauna lupta cu cele cu model, cu exceptia cazului cand draperiile nu sunt utilizate. O perdea simpla este intotdeauna cea mai eleganta solutie. Dar uneori jacquardurile cu decor de un design perfect ne farmeca si renuntam la o eleganta garantata pentru a da acel je-ne-sais-quoi unui interior, pentru a ne pune amprenta personala, sau pentru ca pur si simplu nu ne putem desprinde de un produs o data ce l-am vazut si admirat pe o mostra.



Asa am patit eu cu Nouveau Jasmine de Nuit de la Rubelli (Dominique Kiefer), caruia fotografia nu ii face dreptate. Pe latime de 310cm. Din aceeasi serie de "jacquard sheers" face parte si optiunea Effie Grey, tot un material de latime mare, pe care il alegem pentru fibra Trevira, dar si pentru desenul de arhiva, inspirat parca de povestile cu zane:


Deasemenea nu cred ca imaginea spune ceva. Este vorba de o perdea densa, reversibila, cu un fond de textura semi-lucioasa si cu desenul renascentist in relief, de textura mata, filtrand lumina in doua tonuri diferite, care cu siguranta in varianta Madreperla de mai sus aduce acel efect de "sfumature" atat de cautat de unii in locuintele lor - e vorba de o patina a timpului. Latimea de 320cm a materialului este un atu extraordinar pentru camerele din cladirile nou construite, cu inaltimi generoase.


Tot de la Rubelli mi-a placut si Calipso, o creatie noua, din seria celor "fara gres" - respectiv cu care nu ai cum sa nu reusesti un interior, chiar si atunci cand inspiratia te paraseste. Vazut in detaliu, firele sunt tesute urmarind un pattern in valuri - de unde si numele nimfei marine.


Vorbind de mitologie si de tesatura, nu se poate omite produsul de mai sus, Hera de la Dedar, o minunatie, preferatul meu acum in materie de unis-uri transparete, doua straturi de cea mai fina organza care tin la interior o tesatura neregulata de fibrea naturale. Bineinteles pe o inaltime mare , de 310cm. Greu de descris, trebuie vazut neaparat in realitate.

Dealtfel Dedar este un virtuos al transparentelor, dau doar cateva exemple de un rafinament fara egal:


 Colibri - cel mai fin gauze, usor si bogat, pe 295cm inaltime. Pentru inaltima mai mari se poate utiliza in lungul rolei, deoarece tesatura nu are orientare.


 Anna - un batist transparent natural, de o finete absoluta, tot pe inaltime mare.

...si Nuvola, tesatura de fibre Trevira pe o inaltime de 3.30m, cea mai eleganta tinuta a unui material daca ne dorim greutate si cadere. Mai sus in varianta Oro.


Din seria jacquard iata si o propunere de la Kobe, o companie olandeza axata pe design mereu actualizat cu noile tendinte fashion. Mai sus este produsul lor Kanty, un jacquard de poliester pe 295 cm inaltime, cu modele de inspiratie boteh, foarte potrivit in orice amenajare etno sau effortless chic.

Tot de la Kobe am o selectie de voaluri mai mult sau mai putin dense. Vedeta lor din punctul lor de vedere este Pavia, o tesaura Trevira cu aspect natural, care are inserate fibre cu aspect metalizat, care sunt insa foarte discrete, aparand doar in lumina artificiala sau in falduri ce sclipesc in anumite pozitii fata de lumina. O creatie superba si fina.


Mai jos o perdea ce este cea mai buna optiune atunci cand se doreste transparenta dinspre interior spre gradina, Buccari:


Nu ma pot abtine sa evidentiaz varianta lor cu model diamond, cred ca poate intr-adevar scoate din anonimat un spatiu (imaginea este de pe deco.de ).


Si inchei cu Alita selectia de la Kobe, un material accesibil si plin de prospetime, o organza cu picouri marunte si vesele. Mai jos in varianta noir, pentru camere de o feminitate dulce:


Nu poate fi clar o lista exhaustiva, dar doresc mult sa inchei cu un material pe care il consider o creatie speciala , cu efect vintage, dar foarte fresh, plina de eleganta si naturalete, este vorba de Twiggy de la Dedar. Pentru cei cu posibilitati financiare, cred ca este cea mai minunata alegere.
Mai jos intr-o culoare gris-perle. Unul dintre materialele care mi s-au lipi de suflet, love at first sight.


Si acestea sunt doar cateva variante dintr-o mare de creatii, ce rezulta din intrecerea tuturor acestor mari editori de textile pentru a ne capta atentia (si comenzile...).

Ce perdea ati alege? Am grave probleme decizionale, asa ca eu am ramas ... fara.


PS. imaginile sunt preluate de pe www.rubelli.com, www.dedar.com, www.en.kobe.eu, www.castellodelbarro.com. Va stam la dispozitie pentru cotatii de pret si orice alte detalii legate de textilele de interior.

Comentarii

Postări populare